DM 4
Posted on: Tuesday 7 June 2011 |


banyak tempat aku lawati , banyak tempat yang aku lalui tapi tak singgah , haha .. tak lahh , singgahsiggah ,
banyak pengalaman yang aku dapat dengan percutian berhari-hari di negeri orang , okay ~


  • i'm away to gambang , pahang
  • i'm away to terengganu & kuala terengganu
  • i'm away to kelantan 

waaaoo ! this is the best holiday , seronokk , tahu takk ? selalu , kalau aku cuti , abah mesti kerja and kalau abah cuti , kitorang adik beradik mesti sekolahh , adess ~ tapi , 2 minggu cuti ni , sama sama cuti , haha .
percutian selama 5 hari 4 malam , lama tak , lama tak ?? hehe .. kalau korang ada bace entry hari tu ,
haa , tu introduction je , nie story morry penuhh .

first , i'm going to gambang , pahang .. biasalahh , we have fun there :) mandi sana sini , tapak kaki aku macam nak melecur rasanya , panas gila kutt ! aduhhayy :'( naik permainan yang menjerit sana sini , wohhoo ! masing masing jadi tarzan , macam macam rupa tarzan aku jumpa ,, jangan marahh haa ,
dari tengah hari sampai pukul 3 stengah kitorang dukk telan air kolam tuhh :) hilang dahaga ~

second , i'm going to terengganu , stay dekat sane 2 hari sahaja , sampai sampai , abah terus cari pasar payang , perghh , baju batik dekat sane bapakk lahh lawa , harga punn lawa :) ade offer pun turun 2/3 ringgit je , kentutt laa offer , bolehh rabak pokett handbag aku nk cari duitt ,
huhh , dekat sana , aku carilah 2 helai shawls baru , tak mahal punn , tu pasal lahh aku beli , kalau beli dekat seremban , harga dia boleh aku cover 6 shawls dekat terengganu nie tau !

malam pulak , pergi makan dekat luar , takkan nak makan dekat hotel kutt , menu sama je dengan hotel hotel lain , menyampah aku ,, jalan sana , jalan sini .. jumpa jugak kedai makan , ada GPS punn , dia susah nak jumpa kedai makan , haha .. makan lahh sampai kenyang , kannnnn ...

third , besokknya , pergi kelantannnn :) nasi kerabu ado , nasi dagang ado , sumo ado , mu nak make apo , mu ngoyak jorr .. haha , tahh apa apa :) seronokk pergi sana , negeri paling murah barang barang ehh , kelantann lahhh , kfc dekat , mcd dekat , jalan kaki je weyhhh , sopping sakan lahh aku and adik adik aku ,
mama borong barangbarang dapur , periuk periuk semua lahhh ,

malam tu , kitak p cari kain buekk baju ,, haha ,, murah murahh ,, macam macam org korang jumpa kalau korang pergi sana , terpekik terlolong sana sini ! naik bengkak gegendang telinga aku duhh ! tapi lawak aa gakk , ada lelaki pakai baju kurung , ada yg pakai rambut allycats :) look nice and sweety :) hakhakk ..
satu je lahh nak habaq , kaki hangpa mesti kene kuat , nk jalan dekat wakaf che yehh tuh ,, perghh , bolehh tercabutt segala skru yg ada dekat kaki , sesape yg kaki patah tu lahhh ,, kann ? yang kaki sihatt tuhh ,, alhamdulillah ..

perjalanan & percutian serta perkongsian aku dan keluarga :) maaf , gambar tidak disertakan , banyak kuttt ,
nanti nanti lahhh kawann , see yeahh .


Tuan Tanah Kedaung
Hi and Assalamualaikum. Zalikha here. Si tembam malu 19. Haha, Can call me Ikha or Zack. Currently stay in Negeri Sembilan. Hobin Jang Hobin ^^

https://twitter.com/IkhaAdzhar
FB: Ikha Adzhar
Mukadimah ^^

Walau ketawa aku dilabel oleh mama sebagai sangat tak sopan . Cara jalan aku seperti lelaki badan berketak ketak atau lebih dalam bahasa sopannya sado , dan cara aku duduk tak seayu senah kat kampung , hati dan perasaan aku Alhamdulillah masih kekal ikut fitrah . Hi , aku gadis berumur 19 tahun. Maih menuntut di Politeknik Merlimau. Aku muslimah dan aku bukanlah penyangak. Insyaallah.

Credits
Templete and edit by : Nadirah Izzaty
Bullets from: Kari Pixel and Cici
Image hover by: Muazz Adli
Inspired by:
Header by: Luqman