DM 31
Posted on: Monday 19 December 2011 |




this is luqman , i just call him man . dia seorang lelaki yang penuh dengan jiwa bahasa . aku tak tahu macam mana dia boleh sebegini rupa . dah macam dokter falsafah kadang-kadang . kau ajak lah dia bersembang dekat IM tu , takkan ditolak nya . sebaris ayat kau bagi , 10 baris dia boleh balas . otak dia macam smart tag :) hihi , titt titt ~ kalau touch and go lambat sesaat :P dia lelaki bersahaja . aku bersyukur sebab dapat kenal dia . kitorang kenal pun sebab ada join satu group nie . haa , malam tadi baru berhujah dengan dia . wanna knows babe ? here ~

this is what i'm said to him : "dunia penuh ujian. kadang-2 aku tak paham dgn percaturan hidup dekat dunia nie. bila aku nak gapai something mesti aku tak dapat. sampai kadang-2 aku rasa hidup ni tak adil"

he answered this . kau tengok ehh jawapan dia ! tak terduga punya .
-->"just pikir mcm nih jer, kita tengah lapar.. nampak buah atas pokok.. kita cuba nak amek buah tuh, tapi tak dapat2.. guna apa cara sekali pun tapi still tak dapat2.. last2 kita penat, fed up, kita duduk bawah pokok tuh.. tiba2 angin datang, buah tuh pun gugur.. jatuh.. binatang datang makan buah tuh. lepas tu kita tgk binatang tuh mati.. and then baru lah kita ter sedar "ohh, kalau aku makan buah tuh td, mungkin aku yang mati" sbb tuh Allah tak bg aku dpt buah tuh. macam tuh lah hidup.. ada benda yang kita nak, tapi kita tak dpt sbb benda tuh akan memusnahkan hidup kita.. ada benda yang kita taknak, tapi dia dtg dekat kita.. tapi benda tuh akan berguna kepada kita"

bak kata dia , itu jer, permikiran akal yang simple. tapi ramai orang tak tersedar.. ramai orang mengeluh bila mendapat sesuatu keburukkan.. sabar memang senang diucapkan, redho memang senang diperkatakan.. tapi nak laksanakkannya memang susah.. mulut kata redho, hati kata apa ?

haha , begitulah kesudahan perbualan kami dekat IM tengah malam tadi . apalagi , masing-2 mula meletakkan jari diatas keyboard dan menaip , terima kasih man untuk jawapan kau :D okay , cukup sampai sini . akan aku ceritakan apa yang berlaku dalam meniti hidup yang baru nak up nieh ! HIKHIK :p byep .

Tuan Tanah Kedaung
Hi and Assalamualaikum. Zalikha here. Si tembam malu 19. Haha, Can call me Ikha or Zack. Currently stay in Negeri Sembilan. Hobin Jang Hobin ^^

https://twitter.com/IkhaAdzhar
FB: Ikha Adzhar
Mukadimah ^^

Walau ketawa aku dilabel oleh mama sebagai sangat tak sopan . Cara jalan aku seperti lelaki badan berketak ketak atau lebih dalam bahasa sopannya sado , dan cara aku duduk tak seayu senah kat kampung , hati dan perasaan aku Alhamdulillah masih kekal ikut fitrah . Hi , aku gadis berumur 19 tahun. Maih menuntut di Politeknik Merlimau. Aku muslimah dan aku bukanlah penyangak. Insyaallah.

Credits
Templete and edit by : Nadirah Izzaty
Bullets from: Kari Pixel and Cici
Image hover by: Muazz Adli
Inspired by:
Header by: Luqman