DM 35
Posted on: Friday 30 December 2011 |


sehari dua nie , jari aku semakin rancak bermain diatas keyboard . banyak benda yang aku lalui sepanjang cuti . kalau boleh setiap masa aku nak update blog . nak kongsikan bersama rutin harian hidup aku . tapi , bagi aku hari nie hari yang menggembirakan dah menyedihkan . kadang-2 aku tak faham percaturan hidup di dunia ! sungguh aku katakan . kadang-2 aku rasa bosan hidup , dah faham-2 lah mesti terlintas di hati rasa macam nak mati ! tapi aku kena sedar . itu semua takdir Allah .

salah ke orang seperti aku nie dikasihi ? disayangi sepertimana manusia lain ? kau , kau dan engkau ! tahu buta-buta salah kan aku . hina sangat ke aku dekat mata korang yang jelous tak bertempat . aku lahir kat dunia nie nak jugak rasa kasih sayang dari yang sepatutnya . kebahagiaan yang sepatutnya aku ada terpaksa aku tinggalkan demi engkau . aku tahu kau sayang dia , and sebagai seorang perempuan aku faham naluri hati kau . sumpah aku tak bohong ahh !

aku pun manusia biasa . tak lari dari buat kesilapan . sama seperti kau kan ? apa kau sempurna sangat dimata dia . yaa , aku tahu ...> ada dua tiga orang yang tak suka cara aku . mungkin lebih kan* siapa tahu ! tapi disebalik tu semua . aku syukur sebab masih ada insan yang menyayangi aku setulus hati tidak seperti kau ! kau tak pernah bersyukur apa yang ada disekeliling kau ! kau rasa kau hebat ! kau rasa kau bagus ! kau rasa kau yang paling dihormati dan disayangi .

perempuan mana yang tak impikan kebahagiaan ? jangan bagi soalan bodoh dekat aku lah ! semua orang nak rasa right ? kadang-kadang aku cuba tolong kawan-2 yang lain . dok sibukkan diri orang sampai diri sendiri tak terurus . macam aku . i know who i am . kesah apa aku orang nak cakap aku apa ? cantik tak cantik ? gemuk ke kurus ? itu pengukur kasih korang ker ? jawab sekarang ! bagi aku benda tu tak perlu . yang perlu tulus hati budi seseorang .

terima kasih untuk cewek yang sorang nie , dia memang straight to the point dekat aku . tapi dia straight dekat fb jea . okaylahh . dia tak pernah jumpa aku and aku pun tak pernah jumpa dia . tapi penghinaan dia terhadap aku sungguh memeritkan . Ya Allah , kalau boleh pilih aku nak lahir macam mana , aku nak cakap aku nak muka macam Hanis Zalikha . blogger yang lawa . terfikir jugak aku , aku bukan tak pernah niat nak berubah . aku takut kalau aku berubah , perangai aku akan turut berubah ! aku taknak lupa diri . biar aku macam nie . and please stop talking behind me !

mudah berkata dari melakukan . hayat aku semacam tinggal sisa . aku semacam tak punya apa . jiwa aku dah ati juga . apa yang aku rasa sekarang hanya tipu-tipu belaka . aku rasa HINA kau tahu . yaa HINA ! aku dah penat hadap fake people lagi . aku pun dah tak larat nak jadi fake-fake nie .aku betul tak mampu dah . aku tak hadap lagi nak hiba-hiba . buat sembab mata jea . Ya Tuhan , jangan kau biar aku robek jiwa aku lagi . jangan kau biar aku perbodohkan hati aku lagi . jangan kau biar aku lalai dala nadi nak henti nie :[

aku juga manusia yang punya rasa . aku juga punya jiwa . aku juga ingin bahgia . kau orang tak kasihankan aku kah ? korang pijak-2 hati aku macam barang tak berharga tahu ? korang mainkan rasa aku yang tulus nie dengan sehina-hinanya .apa salah aku kau orang main-mainkan rasa aku ? apa silap aku korang ludah kata-kata ikhlas aku ? APA KHILAF AKU KORANG ENTENG-ENTENGKAN SAYANG AKU ? hati aku nie menanggung berjuta rasa kau tahu ? sudah lahh . assalamualaikum .

Tuan Tanah Kedaung
Hi and Assalamualaikum. Zalikha here. Si tembam malu 19. Haha, Can call me Ikha or Zack. Currently stay in Negeri Sembilan. Hobin Jang Hobin ^^

https://twitter.com/IkhaAdzhar
FB: Ikha Adzhar
Mukadimah ^^

Walau ketawa aku dilabel oleh mama sebagai sangat tak sopan . Cara jalan aku seperti lelaki badan berketak ketak atau lebih dalam bahasa sopannya sado , dan cara aku duduk tak seayu senah kat kampung , hati dan perasaan aku Alhamdulillah masih kekal ikut fitrah . Hi , aku gadis berumur 19 tahun. Maih menuntut di Politeknik Merlimau. Aku muslimah dan aku bukanlah penyangak. Insyaallah.

Credits
Templete and edit by : Nadirah Izzaty
Bullets from: Kari Pixel and Cici
Image hover by: Muazz Adli
Inspired by:
Header by: Luqman